piątek, 23 grudnia 2011

Za kilka godzin będziemy siedzieć wszyscy przy pięknie nakrytych stołach, zapraszających swoim wyglądem do wspólnego biesiadowania. Każdy z nas z pewnością bardzo się napracował, żeby Wigilia wyglądała pieknie. Po takich przygotowaniach jest się mocno zmęczonym, ależ czy nie o wiele bardziej szczęśliwym...? Wszystko bowiem co wychodzi "spod" naszych dłoni jest naszym staraniem o pieknie spędzone świeto..a to przecież ważne. Święta Bożego Narodzenia co roku mnie zaczarowują -  obojętnie od nastroju, poddaję się zapachowi choinki, przyprawy piernikowej, blasku świec i melodii kolęd. To piekne święta przepełnione radością, uśmiechem ale również chwilą refleksji. Tegoroczne są dla mnie szczególne i mam nadzieje każdy ich szczegół zapamiętać na zawsze bardzo dokładnie, gdyż prawdopodobnie to moje ostatnie święta w moim domu rodzinnym. Przyznaję, że powoduje to u mnie pewnego rodzaju smutek. Czas biegnie niesamowicie, nie zatrzymuje się nawet na chwilę, mimo, że w obliczu pewnych zdarzeń chciałoby się aby choć na chwile się zatrzymał, pozwolił zrozumieć, przeżyć pewne sprawy, aby uszanował chwilową zadumę,...Niestety trzeba nauczyć się iść dalej, nie zatrzymywać się, radzić sobie z pewnymi problemami "po drodze"..to trudne. Ze względu na to wszystko staram się intensywniej niż zawsze podpatrywać moich rodziców w każdej czynności, czytać ich ruchy, spojrzenia. Chcę pochłonąć to wszystko, bez najmniejszego wyjątku, chcę czuć zapach mojego domu zawsze, gdziekolwiek będę, chcę widzieć i pamiętać każdy element naszej rodzinnej tradycji, pragnę ją kontynuować w przyszłości z największą starannością. Będę bardzo za moim rodzinnym domem tęsknić, naprawdę bardzo. Już właściwie za nim tęsknię..Mam jednak nadzieję, wierzę w to mocno, że planowana za jakiś czas przeprowadzka to krok w coś nowego, pięknego...Teraz zaś siedze sobie słuchając kolęd w wykonaniu Sinatry i lekko poddaję się czarowi świąt...:)  Niech te Świeta będą ciepłe od ludzkich uścisków i słów radości płynących z naszych ust, nich życzenia składane sobie wzajemnie przy przełamanym opłatku się spełnią, niech święta będą WYJĄTKOWE...:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz